|
Porovnání motorických schopností párových a nepárových veslařů
Mocek, Karel ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
Tématem práce je porovnání motorických schopností párových a nepárových veslařů. V teoretické části je krátce zmíněna charakteristika veslování a struktura veslařského výkonu. Další kapitoly se již zabývají jednotlivými motorickými schopnostmi. V praktické části je charakterizován soubor veslařů, který byl testován a Unifittes 6-60, dle kterého byli veslaři testováni. Následuje porovnání získaných výsledků a jejich vyhodnocení. Klíčová slova Veslař, veslování, párové veslování, nepárové veslování, motorika, motorické schopnosti, pohyb, testy, motorické testování, silové schopnosti, rychlostní schopnosti, vytrvalostní schopnosti, koordinační schopnosti.
|
| |
|
Rozvoj silových schopností dětí mladšího školního věku
Pixová, Lenka ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
ROZVOJ SILOVÝCH SCHOPNOSTÍ DĚTÍ MLADŠÍHO ŠKOLNÍHO VĚKU ABSTRAKT: Cílem mé práce je ověřit, zda sestavený soubor cvičení bude mít pozitivní vliv na rozvoj silových schopností žáků čtvrté třídy. Program je složený z různých balančních a koordinačních cvičení. Pod mým vedením bude probíhat dvakrát týdně po dobu třech měsíců na začátku každé tělesné výchovy. Soubor cvičení zabere bez protažení a zahřátí deset minut. Všechny cviky budou zaznamenány v metodických listech. Ukazatelem úspěšnosti programu je testování pomocí motorického testu, konkrétně výdrž ve shybu, skok daleký z místa a leh-sedy po dobu 60 sekund. U cvičenců se zaznamenává váha a naměřené výkony. Stejné měření provedeme i u kontrolní skupiny, která po celou dobu experimentu pracuje pod vedením svého třídního učitele, a poté porovnáme účinnost cvičebního programu. KLÍČOVÁ SLOVA: silové schopnosti, balanční cvičení, mladší školní věk
|
|
Rozvoj silových schopností dětí mladšího školního věku
Pixová, Lenka ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
ROZVOJ SILOVÝCH SCHOPNOSTÍ DĚTÍ MLADŠÍHO ŠKOLNÍHO VĚKU ABSTRAKT: Cílem mé práce je ověřit, zda sestavený soubor cvičení bude mít pozitivní vliv na rozvoj silových schopností žáků čtvrté třídy. Program je složený z různých balančních a koordinačních cvičení. Pod mým vedením bude probíhat dvakrát týdně po dobu třech měsíců na začátku každé tělesné výchovy. Soubor cvičení zabere bez protažení a zahřátí deset minut. Všechny cviky budou zaznamenány v metodických listech. Ukazatelem úspěšnosti programu je testování pomocí motorického testu, konkrétně výdrž ve shybu, skok daleký z místa a leh-sedy po dobu 60 sekund. U cvičenců se zaznamenává váha a naměřené výkony. Stejné měření provedeme i u kontrolní skupiny, která po celou dobu experimentu pracuje pod vedením svého třídního učitele, a poté porovnáme účinnost cvičebního programu. KLÍČOVÁ SLOVA: silové schopnosti, balanční cvičení, mladší školní věk
|
|
Vliv stimulace silových schopností na rovnováhu
Škoda, Jan ; Jebavý, Radim (vedoucí práce) ; Feher, Jan (oponent)
2 ABSTRAKT Název práce: Vliv stimulace silových schopností na rovnováhu Cíle práce: Ověřit účinnost silových cvičení na stabilních a labilních oporných plochách a jejich dopad na rovnováhu. Metody: Byla použita metoda experimentu, kdy dvě skupiny probandů absolvovaly tříměsíční tréninkový silový program. Ten obsahoval pro první skupinu silová cvičení s balančními pomůckami a pro druhou skupinu obdobná silová cvičení na stabilní podložce. Celý silový tréninkový program byl vytvořen v diplomové práci Štohanzl (2010). Všichni probandi absolvovali vstupní, kontrolní a výstupní testování, kde jsme sledovali vliv silového tréninku na rozvoj rovnováhy. Výsledky: Naše výsledky nepotvrdily přímou spojitost s efektivnějším rozvojem rovnováhy při využití labilních ploch. Klíčová slova: rovnováhové schopnosti, stabilita, stabilometrie, balanční pomůcky, silové schopnosti
|
|
Porovnání motorických schopností párových a nepárových veslařů
Mocek, Karel ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
Tématem práce je porovnání motorických schopností párových a nepárových veslařů. V teoretické části je krátce zmíněna charakteristika veslování a struktura veslařského výkonu. Další kapitoly se již zabývají jednotlivými motorickými schopnostmi. V praktické části je charakterizován soubor veslařů, který byl testován a Unifittes 6-60, dle kterého byli veslaři testováni. Následuje porovnání získaných výsledků a jejich vyhodnocení. Klíčová slova Veslař, veslování, párové veslování, nepárové veslování, motorika, motorické schopnosti, pohyb, testy, motorické testování, silové schopnosti, rychlostní schopnosti, vytrvalostní schopnosti, koordinační schopnosti.
|
| |